130 aastat tagasi oli juba jaanuaris määratud raudtee ehituse ülemaks insener Kaspar Krzizanowski ja ehitustööde inspektoriks parun Karl Taube. Ehituskontor seati sisse Voltvetis endises põlenud Zöpfeli vabrikus. Materjalide laudu ja töökoda rajati Pärnusse Papiniitu kohale kuhu hiljem rajati Waldhofi paberivabrik. Ehitustööde maksumuseks määrati 2.570.100 rubla. Ehitust hakkasid teostama: insener Krzizanowski, kelle käes oli üldine järelvalve ja Pärnu – Mõisküla vahe ning insener Sievert Mõisaküla – Valga vahel. Paralleelselt algas Mõisküla – Viljandi harutee ehitus, mida teostas insener Hackel. Mullatöödeks kasutati alltöövõtjaid. Kantsülla eest maksti 1 rubla ja 25 kopikat. Tööliste palgad olid 15% kõrgemad kui teistes kohapelasetes ettevõtetes. Mullatöid teostasid siis ettevõtjad Aromovitsch ning Prenni. Sillad ja hooned valmisid ettevõtjate Darmeri, Kleini ja Feldmanni juhtimisel. Selle raudtee ehitusega algas uus ajajärk Eestis kuna selle mõju osutus ülipositiivseks tööstuse ja põllumajanduse arengul, võib öelda, et algatas tööstusrevolutsiooni. Aga sellest edaspidi. Paraku ei ole seda esivanemate pärandit tunnustanud Eesti riigi esindajad. Lisatud foto on ainus seni teadaolev dokument ehitusest. Foto originaal asub Mõisaküla muuseumis.
Search
Recent Posts
Archives
- märts 2025
- veebruar 2025
- detsember 2024
- november 2024
- oktoober 2024
- september 2024
- august 2024
- juuni 2024
- aprill 2024
- veebruar 2024
- detsember 2023
- november 2023
- september 2023
- august 2023
- juuli 2023
- juuni 2023
- mai 2023
- detsember 2022
- november 2022
- oktoober 2022
- september 2022
- august 2022
- juuli 2022
- juuni 2022
- mai 2022
- aprill 2022
- detsember 2021
- november 2021
- september 2021
- august 2021
- juuli 2021
- juuni 2021
- mai 2021
- aprill 2021
- detsember 2020
- november 2020
- oktoober 2020
- september 2020
- august 2020
- juuli 2020
- juuni 2020
- mai 2020
- aprill 2020
- märts 2020
- detsember 2019
- november 2019
- september 2019
- august 2019
- juuli 2019
- juuni 2019
- mai 2019
- aprill 2019
- märts 2019
- veebruar 2018
Recent Comments